dilluns, 2 de març del 2009

Marató de Barcelona. 1 de Març del 2009


La marató de Barcelona....del 2009 (3h 36minuts)
Començaré parlant del divendres on després de dinar baixo cap Barcelona per recollir el pitrall i passejar-me una mica per la fira del corredor.
Al no haver-hi massa gent tinc l’oportunitat de que m’analitzin la trepitjada i alhora de veure una gravació del meu estil de córrer. No anem bé penso..... i m’arrepanteixo de no haver-me fet revisar les plantilles. Les imatges mostren una pronació poc corregida. Caldrà buscar-hi remei aviat.

Ja al dissabte la família es parteix en dos blocs.... L’un baixa a Barcelona en tren i l’altre, en Jan i jo, va a Viladrau per jugar, en Jan, un partit de Futbol sala. Acabat el partit ens trobem tots a Barcelona, pels vols de les dues per dinar.
Tarda tranquil·la i de passeig per la capital.

El diumenge em llevo a les 6 i segueixo el rituals per una prova d’aquesta característiques. Cereals, suc de taronja i cafè llarg són el meu esmorzar. Una dutxadeta i cap a buscar el metro deixant tota la família encara dormint!!!!
Clínic-Sants Estació-Plaça Espanya és el recorregut.

Arribada al pavelló pels vols d’un quart de vuit per seguir, ara, els rituals d’equipació. Vaselina, pulsòmetre, ..... Decideixo emportar-me tres gels, tres “xupatins” i una moneda de dos euros. Mentre ho vaig preparant tot em vaig menjant una barreta energètica amb una mica d’aigua. Ja tot preparat vaig a deixar la bossa i visita al lavabo.

Passades les vuit m’encaro per sortir del pavelló enmig d’una aglomeració de gent. Uns volien entrar i uns altres volíem sortir.

A falta de 5 minuts entro al calaix i espero la sortida. Em situo entre els globus de 3:30 i 3:45 i anant per lliure.

I sortida ... 5:03 , 5:03 , 5:06 , 5:11 i 5:03 i ja tenim els 5 primer km amb un temps de 25:30.
4:59 , 4:52 , 4:46 , 4:57 i 4:47 i ja en tenim 5 més amb un temps de 24:24.
Seguim amb 5:04 , 4:52 , 5:01 , 5:07 i 5:09 per 5 més amb un temps de 25:14.
I en general molt cómode... 4:58 , 4:48 , 4:56 , 5:04 i 5:03 i ja en tenim 5 més amb un temps de 24:51
Per tant tinc els 20 primers amb 1:39:59

4:47 , 4:49 , 4:52 , 4:58 i 4:54 i ja en tenim 5 més amb un temps de 24:23.
Seguim amb 4:49 , 4:55 , 5:07 , 4:55 i 5:00 per 5 més amb un temps de 24:49.
Estic content amb mi mateix, l’esquena no em fa mal i em vaig fixant com trepitgen els altres corredors i n’hi per tots els colors!!!! De totes maneres penso que he de revisar el tema de les plantilles.

Amb 5:09 , 5:04 , 5:10 , 5:12 i 5:16 per 5 més amb un temps de 25:53. Aquí m’he deixat portar pel pulsómetre. M’havia proposat no passar de 175 ppm i en alguns moments sonava l’alarma... així que he hagut d’afluixar una mica.
Amb 5:17 , 5:16 , 5:14 , 5:15 i 5:16 per 5 més amb un temps de 26:21.
Aquí si que el pulsómetre m’ha marcat el ritme del tot ja que es pot considerar que la mitjana d’aquest 5 km en quan a pulsasions ha estat de 175.
Així que els 20 següents han estat amb 1:41:26

I per acabar amb uns 5:21 , 5:05 i 4:19 (per 839 metres)

En total 3:36:09 segons, deu minuts menys que l’any passat i dos més que a Saragossa, però així si... amb un molt bon regust.

M’agradaria poder baixar algun dia de les 3:30, però em calen millorar algunes coses.... temps al temps.
Vinga salut i km.

Us deixo amb un resum fotogràfic

jmmf-barcelona-marató-09

5 comentaris:

Joan ha dit...

Caram!! Excel·lents registres, sempre controlats... i un bon reportatge fotogràfic!

Anònim ha dit...

Enhorabona! Tot perfecte i sota control.Quins grans ajudants que tens ?

Pau ha dit...

JM per no felicitar-te per enèssima vegada, quatre comentaris:
- En les seqüències de fotos fas molta gràcia, en la primera girant-te (sobrat) i en la segona et creues davant d'un tio amb molt pitjor cara que tu.
- No t'obsessionis massa amb les plantilles, pel què sé el 90% dels corredors en necessitaríem (millor no fer aquest tipus de proves abans d'una marató)
- El que potser vas una mica alt és de pulsacions no? 175 en una marató és alt, potser cal treballar una mica amb séries i algun any ataquem els dos les 3.30 estic segur que podrem.

Pau ha dit...

- Ah, i molt pro el detall del xip amb la cinta de triatleta

Anònim ha dit...

Hola Josep Maria,
Tu ja has vistes moltes maratons, però jo de les tres que he fet aquesta és la que té el recorregut més atractiu!!!Salut i moltes maratons!!!
Josep Arboix