dilluns, 16 de maig del 2011

VIII Ironcat ( 3.800 + 180 + 42,2 ). 14 de Maig del 2011

VIII Ironcat ( 3.800 + 180 + 42,2 ) 12 hores 02 minuts 01 segons
Aquesta era la meva quarta participació a l'Ironcat, però les sensacions de nerviosisme eren com la primera.
Tenia tota la meva família fent-me costat. Uns presencialment, d'altres des de casa (espero que l'any vinent el condicionant de salut us sigui més favorable i pugueu ser-hi presents) i d'altres des d'allà on no els podem veure però si els podem "sentir".
Arribo a l'Ampolla acompanyat per en Jan. Just arribar em trobo el Dani (de Torelló) i quedem que descarrego les coses del cotxe a l'Hotel per anar plegats recollir els pitralls. Al pavelló puc saludar a coneguts i amics, i durant el "briefing" una petita novetat sobre la natació, no seran dues voltes sinó tres de més curtes.
De tornada a l'hotel la fem petar amb l'Óscar que ha preparat com mai aquesta prova.
A les 8, amb en Jan i en Dani, anem a sopar a la pizzeria IGLÚ, em reconeixen dels altres anys i fem un bon canvi d'impressions.
A les 10 a l'habitació,al cap de poc arriba l'Elisabet amb la resta de la família i tal com havíem previst l'Oriol dorm amb mi i la resta de la família amb l'Elisabet.
Sense dormir massa espero que arribin les 5 del matí, dutxadeta desperto a l'Oriol i baixo a esmorzar.
A les 6 del matí vaig a buscar la bicicleta que tinc al garatge de l'hotel i la porto al box. Torno a l'hotel, em poso el neoprè i juntament amb l'Oriol anem cap la sortida.
A falta de 10 minuts per les 7 em poso a l'aigua per acabar-me d'ajustar el neoprè. Faig entrar l'aigua per tot el cos i em queda d'allò més ben ajustat.
A les 7 sortida. Una sortida neta, i poc a poc vaig agafant ritme...Les boies són prou grans i la separació entre elles no és massa. Pel meu gust, m'hauria agradat que les boies d'un costat i l'altre del rectangle haguessin estat de colors diferents. Al final de la segona volta penso que el neoprè m'està fregant una mica massa el coll, però no hi dono massa importància. Aquesta vegada no m'entra gens d'aigua dins de les ulleres i això ho afavoreix el fet que la mar està molt i molt plana.
Tinc la sensació que estic superant la natació segons els guió previst.
Arribo al final de la tercera volta i ja només em queda "tornar a port" i és aquest tram que s'em fa un mica llarg.
Finalment surto de l'aigua i començo la transició.... sense presses però sense pauses vaig fent el que tenia previst. Em trec el neoprè, em poso la cinta del pulsòmetre, engego el forerunner, em poso el mallot, m'eixugo els peus, em poso el mitjons, les sabates, els guants, el casc les ulleres i el pitrall. Finalment agafo el menjar i la bicicleta i som-hi.
Tenia previst fer la natació i la transició en 1,5 hores i cal dir que em varen sobrar uns 8 minuts així que .... bones sensacions.
Ja damunt de la bicicleta agafo un bon ritme, sempre una mica superior als 30km/h. A la meitat de la primera volta faig la primera parada tècnica, on perdo un minut llarg. A la segona volta faig exactament el mateix i a partir d'aquí no vaig fer cap més parada.
En totes les voltes el ritual és mateix, a la meitat del circuit (Camarles) barreta + aigua i a l'inici del circuit (L'Ampolla) aquarius. Vaig completar l'alimentació amb dues barretes pròpies i un bidó.
Les sensacions sobre la bicicleta van ser força bones, vaig aixecar uns 2mm els seient per descarregar un quadríceps que tenia força endurit i va ser una bona decisió malgrat que llavors l'esquena es va carregar una mica més del que tenia previst. A les dues darreres voltes el vent va aparèixer però no amb la intensitat de l'any anterior.
Tot plegat em va portar acabar la bici just a dos quarts de tres de la tarda. Així que tenia unes quatre hores i mitja per fer la transició i la marató si volia acabar per sota de les 12 hores. Les sensacions continuaven sent bones.....
Faig la transició i comença la marató..... els km van caient segons els ritme previst, però la calor augmenta i la meva temperatura corporal també. Tinc una mica de por, per allò del "cop de calor", així que a cada avituallament paro a refrescar-me tant com puc..... segueixo corrent, encara que cada vegada més lent. No vull prendre gels i amb aquarius i fruita vaig aguantant força bé fins que arribo a la darrera volta (cada volta són 7 km). Se que tinc opcions, però prefereixo seguir al mateix ritme encara que sigui a costa de passar-me de les 12 hores com així ha estat. M'he passat dos minuts però m'he quedat amb les ganes de tornar-hi!!!!!

Disfruteu de les imatges
jmmf-ironcat-2011
Classificacions

7 comentaris:

Pau ha dit...

Molt JM, felicitats, trobo que fas molt ritual pel neoprè jiji.
Pau

Anònim ha dit...

Ei Josep Maria, enhorabona! Quin temps, et felicito! M'imagino que estàs d'allò més satisfet! Endavant amb els nous reptes i una més al sac! Fins aviat!

Joan Escarrabill.

piernas ha dit...

Felicidades!!!!!!!!! Ostras estas fibrado de narices, das miedo en las foticos!!!! jejejeje en el buen sentido

XeviX ha dit...

Molt bé, màquina, cada dia més i millor. Espero que continuïs disfrutant com ho fas amb aquests grans reptes! bones les fotos.

Maria ha dit...

Felicitats!!!!!
A veure si l'any que bé hi podem ser!!!

Ironcraig ha dit...

4 anys... collons això ja son paraules majors... :-)
Felicitats per la cursa que vas fer, amb molt de seny... jo potser no en vaig tenir tant i la sort em va acompanyar... :-)
Jo també vaig pensar en lo del cop de calor i em fotia mitja ampolla d'aigua per sobre a cada avituallament... :-)
A Collformic vull anchoves de l'escala... jajjaja
Pd. Tens una familia molt agradable :-)

Jordi ha dit...

felicitats per la gran cursa!!! i ja tens un seguidor més del teu bloc!! Fins la propera cursa que coincidim!!!